Iti recomandam sa consumi orez expandat ori de cate ori simti nevoia de o gustare speciala. Orezul este unul dintre cele mai des consumate alimente la nivel international. Acest produs alimentar este fundamental pentru bucatariile din toata lumea in special dupa ce s-a demnstrat ca are multe beneficii asupra sanatatii.

Orex expandat - beneficiile orezului asupra sanatatii

Chiar daca sunt folosite 1 sau 2 tipuri de orez gatit, exista o varietate bogata care ofera mai multe optiuni in bucatarie. Orezul expandat este o idee buna pentru o gustare rapida atunci cand vrei ceva sanatos.

Orezul este unul dintre alimentele bogate in carbohidrati. Acestia sunt oligoelemente care ofera corpului toata energia de care va avea nevoie zi de zi. De asemenea, orezul are in compozitia sa si vitaminele B3, B6 si B9 si are efect laxativ fiind foarte bun pentru problemele cu digestia. In plus, nu contine colesterol.

Beneficiile asupra sanatatii includ capacitatea sa de a furniza energie instantanee, reglarea si imbunatatirea miscarilor intestinale, stabilizarea nivelului zaharului din sange si incetinirea procesului de imbatranire. De asemenea, joaca un rol in furnizarea vitaminei B1 corpului uman.

Alte beneficii includ capacitatea sa de a ajuta la ingrijirea pielii , stimula metabolismul , regleaza digestia si reduce tensiunea arteriala ridicata . Ajuta la scaderea in greutate , stimuleaza sistemul imunitar si ofera protectie impotriva dizenteriei si bolilor cronice.

Orezul este o cereala boabe, care apartine speciei ia Oryza sativa si Oryza glaberrima, de asemenea , cunoscut sub numele de orez asiatic si australian. Cerealele vin in mai mult de 40.000 de soiuri cu diferite forme, dimensiuni, textura, aroma si culori.

Diferitele tipuri de orez includ orez alb, maro, trandafiriu, pentru taitei, perle negre, orez rosu, salbatic, si orez de sushi , printre altele. Fiecare tip de orez are un anumit timp de preparare.

Este, de asemenea, bine cunoscut pentru multitudinea de beneficii pe care le confera, devenind motivul pentru care este adesea folosit in produsele alimentare pentru animale de companie , ca un ingredient in produse cosmetice, cum ar fi produse de curatare si hidratare a fetei , precum si in suplimente alimentare si pastile.

Cele mai multe soiuri contin o cantitate mare de carbohidrati si proteine . Continutul de fibre variaza in functie de tipurile de orez. De exemplu, orezul brun are mai multe fibre decat orezul alb si, prin urmare, este o optiune mai sanatoasa. Orezul este de asemenea bogat in minerale cum ar fi calciu , fier , sodiu , potasiu , mangan , seleniu si cupru . Vitaminele din orez sunt niacina , acidul pantotenic si tiamina. Este un aliment grozav pentru oamenii care doresc o optiune fara gluten si contine grasime neglijabila.

Pentru majoritatea oamenilor, orezul este sinonim cu orezul alb cu granulatie scurta. Acest soi este considerat sanatos deoarece contine majoritatea substantelor nutritive si este bogat in acizi grasi omega-6, care sunt cunoscuti pentru proprietatile lor anti-inflamatorii. Cu toate acestea, este in general scazut in vitamine si minerale.

Este o hrana fundamentala in multe bucatarii din intreaga lume si este o cultura importanta de cereale care alimenteaza mai mult de jumatate din populatia lumii. Beneficiile pentru sanatate ale acestei culturi raspandite sunt explicate mai jos.

Deoarece orezul este abundent in carbohidrati, acesta actioneaza ca si combustibil pentru organism si ajuta la functionarea normala a creierului. Carbohidratii sunt metabolizati de organism si transformati in energie functionala si utilizabila. Vitaminele, mineralele si componentele organice gasite in orez maresc activitatea si metabolismul   tuturor organelor, ceea ce sporeste si mai mult nivelul de energie.  

Orezul face parte integranta dintr-o dieta echilibrata, deoarece poate furniza substante nutritive fara a avea vreun impact negativ asupra sanatatii. Nivelurile scazute de grasimi, colesterol si sodiu contribuie, de asemenea, la reducerea obezitatii si a conditiilor asociate. In timp ce majoritatea oamenilor au aceasta conceptie gresita ca consumul de orez albe cauzeaza o crestere a nivelului glucozei din sange, care este unul dintre motivele obezitatii, o lucrare de cercetare din 2013 a aratat ca nu exista, de fapt, nicio asociere intre frecventa consumului de orez si greutatea corporala , IMC sau obezitatea. Majoritatea oamenilor prefera orezul brun in locul orezului alb pentru ca are mai mult continut de fibre si este, prin urmare, mai nutritiv.

Orezul natural nu contine gluten si, prin urmare, nu provoaca inflamatie in intestin.  Aceasta inseamna ca persoanele care sufera de boala celiaca pot include cu usurinta orez in dieta lor.