Iata de ce ar trebui sa consumi zilnic mai mult orez integral. Orezul este unul dintre alimentele de baza din mai multe culturi insa in cele mai multe cazuri este consumata varianta cu orez alb in timp ce consumul de orez rosu, brun sau integral este minoritar. Sunt mai multe beneficii oferite de orezul integral, care comparativ cu orezul alb contine fibre si mai multe vitamine si minerale. Va aratam de asemenea si modul in care orezul integral poate fi consumat pentru a purifica organismul si pentur a preveni mai multe boli, dar si unele recomandari pentru a fi gatit in mod original si delicios.

Avantajele si beneficiile oferite de dietele de baza de orez integral

Orezul alb poate sa genereze constipatie in timp ce orezul integral bogat in fibre contribuie in mod eficient la imbunatatirea functiei intestinale. Pe de alta parte se recomanda orezul alb in caz de diaree sau de gastroenterita. Orezul integral contine minerale si vitamine importante pe cand orezul alb contine mai putine astfel de substante. Fibrele contribuie ca orezul integral sa fie asimilat mai lent comparativ cu cel normal.

Orezul integral poate fi consumat si pentru a purifica organismul precum si pentru prevenirea diverselor boli. Exista anumite recomandari pentru gatirea orezului in mod original si delicios.

Orezul alb poate sa genereze constipatie in timp ce orezul integral este bogat in fibre, contribuile la imbunatatirea functiilor intestinale. Pe de alta parte este recomandat ca orezul alb sa fie utilizat in caz de gastroenterita.

Orezul integral contine mai multa proteina decat cel alb. In unele cazuri de diverticuloza nu se digera orezul integral si nici cel alb din cauza tulburarilor abdominale. De obicei alimentele bogate in fibra cum este orezul integral sunt mult mai sanatoase decat cele rafinate. In plus, sunt mult mai usor de digerat si sunt recomandate pentru pierderea in greutate.

Fibrele contribuie ca orezul integral sa fie asimilate mai lent comparativ cu orezul alb si astfel se vor mentine echilibrate nivelele de glucoza. Orezul integral ajuta si la prevenirea nivelelor ridicate de colesterol, trigliceride si cancer de colon.

Orezul integral trebuie sa fie gatit mai mult decat cel alb si folosind o cantitate mai mare de apa. Este recomandat ca orezul sa fie spalat si pus la inmuiat pentru cateva ore inainte de a fi gatit. Se va pune o cana de orez integral la 3 cani de apa, iar timpul de gatire este cuprins intre 30 si 60 de minute conform recipientului pe care il utilizam si a tipului de orez.

Se pune la fiert orezul integral in apa rece si sarea se va adauga la final, pentru ca sarea ajuta ca orezul sa se gateasca mai repede si mai eficient. O data sau de doua ori pe an se poate face o cura depurativa pe baza de orez integral. Se alege un orez preferabil din culturi ecologice si timp de trei zile se va manca doar orez integral cu legume dupa preferinte.